Môj profil :::
Termíny Pôrodu :::
Pred Tehotenstvom :::
Prvý Trimester :::
Druhý Trimester :::
Tretí Trimester ::
Pôrod a ďalej ::
Bábatko ::
Viac :::
TehotenskáKalkulačka.sk
Môj profil :::
Termíny Pôrodu :::
Pred Tehotenstvom :::
Prvý Trimester :::
Druhý Trimester :::
Tretí Trimester ::
Pôrod a ďalej ::
Bábatko ::
Viac :::
Ak by ste otehotnela dnes, 22/9/2020, dátum pôrodu bude okolo 15/6/2021.

Tehotenstvo podľa týždňov
Takmer každá žena po pôrode zistí, že jej váha je o niečo vyššia ako pred otehotnením.. Toto je samozrejme spôsobené energetickými zásobami, ktoré telo nadobudlo počas tehotenstva a ktoré sú mimoriadne dôležité pre normálny priebeh tehotenstva. Po pôrode sa váha šestonedieľky zníži o váhu bábatka, placenty a plodovej vody. Stále však pretrváva váha zvýšeného objemu telových tekutín a tuku a takisto na váhe pridáva novovytvárané materské mlieko. Objem krvi a ostatných telových tekutín sa rýchlo vrátia do predtehotenského stavu, avšak tuk, s tým bude treba bojovať.

Dojčenie je ideálny spôsob chudnutia po pôrode. Je extrémne energeticky náročné a mamy, ktoré svoje deti dojčia chudnú o niečo ľahšie a rýchlejšie. Dojčenie má okrem toho mnoho ďalších výhod ktoré popisujeme v článku o dojčení.

Chudneme po tehotenstveTakže ako sa zbaviť prebytočných kíl po pôrode? Je potrebné si uvedomiť základnú energetickú rovnicu. Energia prijímaná našim telom vo forme jedla a pitia sa musí rovnať energii našim telom vydávanej pre udržanie súčasnej váhy.
To znamená ak prijímame viac energie ako spotrebujeme - priberáme.
Ak prijímame menej energie ako spotrebujeme - chudneme.
Rovnica má dve strany - príjem a výdaj energie. Pre úspešné chudnutie je potrebné upraviť obidve strany. To znamená, ak chceme schudnúť musíme prijímať menej a vydávať viac energie. Prijímať menej energie znamená vyvarovať sa vysokokalorických jedál ako napríklad jedlá s vysokým obsahom tukov - hamburgery, bravčové mäso, slanina, smažené jedlá ako napríklad hranolky, prípadne jesť menšie porcie, nepiť vysoko sladené nápoje ako džúsy, coca-colu a iné na cukor bohaté nápoje a dezerty. Vydávať viac energie znamená zvýšiť dennú fyzickú aktivitu ako napríklad ísť každy deň na dlhšiu prechádzku alebo si ísť zaplávať, na bicykel alebo pre zdatnejších zabehať a podobne. Dôležitá je pravidelná aktivita, aspoň 5 krát do týždňa.

Ako zistiť či mám nadváhu a aká je moja ideálna váha? Koľko nadbytočných kilogramov tuku mám na sebe? Čo musím urobiť pre to aby som schudla na ideálnu váhu a ako dlho to potrvá? Na tieto a ďalšie otázky Vám odpovie naša kalkulačka chudnutia s podrobnými doporučeniami.

Výpočet BMI a doporučenia

TehotenskáKalkulačka.sk | Kontakt | Reklama |
Obrázkový sprievodca tehotenstvom