Domov
    Galéria
    Otehotnenie
    Prvý Trimester
    Druhý Trimester
    Tretí Trimester
    Pôrod
    Bábatko
    Zdravie
TehotenskáKalkulačka.sk
Menu
    Domov
    Galéria
    Otehotnenie
    Prvý Trimester
    Druhý Trimester
    Tretí Trimester
    Pôrod
    Bábatko
    Zdravie

Tehotenstvo podľa týždňov
Takmer každá žena po pôrode zistí, že jej váha je o niečo vyššia ako pred otehotnením.. Toto je samozrejme spôsobené energetickými zásobami, ktoré telo nadobudlo počas tehotenstva a ktoré sú mimoriadne dôležité pre normálny priebeh tehotenstva. Po pôrode sa váha šestonedieľky zníži o váhu bábatka, placenty a plodovej vody. Stále však pretrváva váha zvýšeného objemu telových tekutín a tuku a takisto na váhe pridáva novovytvárané materské mlieko. Objem krvi a ostatných telových tekutín sa rýchlo vrátia do predtehotenského stavu, avšak tuk, s tým bude treba bojovať.

Dojčenie je ideálny spôsob chudnutia po pôrode. Je extrémne energeticky náročné a mamy, ktoré svoje deti dojčia chudnú o niečo ľahšie a rýchlejšie. Dojčenie má okrem toho mnoho ďalších výhod ktoré popisujeme v článku o dojčení.

Chudneme po tehotenstveTakže ako sa zbaviť prebytočných kíl po pôrode? Je potrebné si uvedomiť základnú energetickú rovnicu. Energia prijímaná našim telom vo forme jedla a pitia sa musí rovnať energii našim telom vydávanej pre udržanie súčasnej váhy.
To znamená ak prijímame viac energie ako spotrebujeme - priberáme.
Ak prijímame menej energie ako spotrebujeme - chudneme.
Rovnica má dve strany - príjem a výdaj energie. Pre úspešné chudnutie je potrebné upraviť obidve strany. To znamená, ak chceme schudnúť musíme prijímať menej a vydávať viac energie. Prijímať menej energie znamená vyvarovať sa vysokokalorických jedál ako napríklad jedlá s vysokým obsahom tukov - hamburgery, bravčové mäso, slanina, smažené jedlá ako napríklad hranolky, prípadne jesť menšie porcie, nepiť vysoko sladené nápoje ako džúsy, coca-colu a iné na cukor bohaté nápoje a dezerty. Vydávať viac energie znamená zvýšiť dennú fyzickú aktivitu ako napríklad ísť každy deň na dlhšiu prechádzku alebo si ísť zaplávať, na bicykel alebo pre zdatnejších zabehať a podobne. Dôležitá je pravidelná aktivita, aspoň 5 krát do týždňa.

Ako zistiť či mám nadváhu a aká je moja ideálna váha? Koľko nadbytočných kilogramov tuku mám na sebe? Čo musím urobiť pre to aby som schudla na ideálnu váhu a ako dlho to potrvá? Na tieto a ďalšie otázky Vám odpovie naša kalkulačka chudnutia s podrobnými doporučeniami.

Výpočet BMI a doporučenia

TehotenskáKalkulačka.sk | Kontakt | Reklama